Geoblog.pl    chmiel74    Podróże    Azja 2011 drogą lądową .    Kazbegi

Kazbegi

Gruzja
Gruzja, Kazbeg

Ostatnie kilka dni spedzilem z Kazbegi szwedajac sie po okolicznych gorach . Droga ktora prowadzi do Kazbegi to slawna gruzinska droga wojskowa w tej chwili jako jedyna prowadzaca do przejscia granicznego z Rosja . Droga niezwykle malownicza przypominajaca troche nasza zakopianke w odpowiedniej skali . Samo Kazbegi to fajne miejsce wypadowe do wedrowek po okolicznych gorach . Bylem tam razem z Luis , francuzem poznanym nad wodospadami Lagodekhi . W Kazbegi polecam gesthaus u Nazi - dobre warunki noclegowe i pyszne domowe jedzenie . Razem z Luis zrobilismy sobie calodniowy spacer do stacji meteo okolo 3400 npm ktora jest punktem wypadowym na najwyzszy gruzinski szczyt Kazbek okolo 5040 npm , oczywiscie nie posmarowalem sie kremem i teraz mam pande na gebie :) kolejnego dnia wycieczka nad rosyjska granice i wodospady ktore na kolana nie rzucaja ale kolo nich mozna zobaczyc szybujace orly . Nam sie udalo i w pewnym momencie na niebie widzielismy 11 kolujacych orlow .
Obowiazkowym miejscem do zobaczenia w Kazbeki jest przepieknie polozony monastyr Tsminda Sameba jeden z najbardziej znanych widokow gruzinskich . W tej chwili znowu odpoczywam w Tbilisi a w niedziele ruszam znowu w gory do Svanetii.

nati
nati - 2011-09-23 14:29
Na zdjęciu nie widać twojej pandy na buzi, za to chyba czas sie ogolić ;) mi zostało 5 dni kariery w Kultowej, troszke smutno, troszkę nie;) trzymaj się

yaran
yaran - 2011-09-23 19:59
co z tą Azją ? kręcisz się Panie po tej Gruzji ... że zazdrość skręca w kiszkach ;P

kasia
kasia - 2011-09-25 19:24
oreły faktycznie piękne

M. Wajzer
M. Wajzer - 2011-09-25 22:21
pozdro Chmielu z Narnii i Mazur. Uważaj na Gruzinów . To łobuzy co każdego goscia upiją do zwały totalnej. polecam wypic czasem klarowne masło...
Wajzer BudWaiser

M. Wajzer
M. Wajzer - 2011-09-25 22:21
Wajzer BudWaiser

Wesołek
Wesołek - 2011-09-26 21:00
Hejka. Wiesz jak Ci zazdroszczę! Pal licho Turcja. Gruzja właśnie! Powiedz mi jedną rzecz: jak radzisz sobie z walutami. Dolary wymieniasz, bankomat czy jakoś inaczej? Pozdrawiam. Powodzenia!

chmiel74 - 2011-09-30 12:15
Co do kasy - uzywam kart bankomatowych w tych krajach w ktorych mozna i w zapasie mam troche euro na wszelki wypadek gdyby karty nie dzialaly , ale staram sie nie miec zbyt duzo gotowki przy sobie bo po co kusic . Przy wyplacie karta z bankomatu zazwyczaj jest jakas prowizja ale nic wielkiego zalezy od banku . Co do gotowki to trzeba ja miec np. w Iranie bo tam obce kart nie dzialaja tylko miejscowe , pozdro