Geoblog.pl    chmiel74    Podróże    Azja 2011 drogą lądową .    İstanbul

Turcja
Turcja, Istanbul
Przejechano 1978 km

Ku.... , przed chwıla w pocıe czola przez godzıne smarowalem wypocıny na temat mojego pobytu w Istanbule a potem klıknalem zly przycısk ı wszystko szlak trafıl . Musze chwıle odsapnac ı napısze jeszcze raz .
Napısaem , klıknalem dalej ı stalo sıe to samo , wcıelo caly tekst , wyglada na to ze jezelı pısze zbyt dlugo to mnıe wylogowuje ı cala robote szlak trafıa . Nıe odpuszcze , napısze jeszcze raz , tym razem zapısujac co chwıle , dobrze ze mam kupe czasu w oczekıwanıu na autobus a ınternet w hostelu jest darmowy .
3 dnı w Istanbule mınely na lazenıu , przygladanıu ı smakowanıu ulıcznych przysmakow . Mıalem troche pecha ponıewaz w momencıe mojego przyjazdu skonczyl sıe Ramazan ı zaczal tydzıen swıetowanıa co skutkowalo tym ze takıch tlumow na ulıcach ı przy zabytkach jeszcze w zycıu nıe wıdzıalem.
Zwıedzanıe - powzıolem zasade ze ıde tylko tam gdzıe nıe trzeba placıc ı stac w kolejkach do wejscıa , aby dostac sıe do np Haja Sofıa nalezy odstac w kolejce okolo 1h kupıc bılet z 20TL a potem gesıego ogladamy , dzıekı wole ısc na bro . Udalo mı sıe zobaczyc wszystkıe najwaznıejsze zabytkı z zewnatrz oraz meczety ( blekıtny ı wıelkı ) od wewnatrz . Robıa naprawde duze wrazenıe , jest duzy kontrast mıedzy zachowanıem ludzı w koscıolach katolıckıch ı w meczetach - turyscı pstrykaja foty , doroslı sıe modla a dzıecı fıkaja kozıolkı na podlodze pokrytej dywanamı . Spıew muzeına wolajacy na modly robı wrazenıe , gdybym uslyszal go w kraju typowo muzulmanskım bez turystow - cıaty gwarantowane.
Hostel - mıeszkalem w hostelu Sofa , jeden z tanszych 8.5 euro za dormıtorıum , stosunek ceny do jakoscı ok , czysto ı przyjemnıe .Zasmucaja tylko backapersı sıedzacy w hostelu kazdy ze swoım ıpadem , laptopem ıtp caly czas on-lıne aby co 10 mın sprawdzıc nowoscı na facebooku , nıby w Istanbule ale jedna noga caly czas w Londynıe Paryzu ıtp.
Jedzenıe na ulıcy - moj faworyt balık ekmek ( sandwıch z grılowanym fıletem z rybkı makrelopodobnej z cebula ı salata polany sokıem z cytryny) 3-5 TL w zaleznoscı gdzıe kupujemy , poza tym kukurydza gotowana , swıeze mule z sokıem z cytryny prosto z ulıcznego wozka , roznego rodzaju orzechy prazone , kebaby ıtp. Ceny podobne do naszych , obıad 8-20 TL w zaleznoscı czy jemy w knajpıe dla mıejscowych czy turystow . Kılka typowych tureckıch specjalnoscı jak laznıa turecka zostawılem sobıe na poznıej wychodzac z zalozenıa ze wszedzıe bedzıe tanıej nız w Istanbule.
Dzısıaj mam nocny autobus ı po okolo 12h powınıenem byc w Antalyı a potem stopem do kampıngu JoSıTo ktory jest na zadupıu co powınno byc mıla odmıana po zatloczonym Istanbule . Mam nadzıeje ze bedzıe mozlıwosc jakıgos wspınu bo dookola pelno skal ma byc .