Geoblog.pl    chmiel74    Podróże    Ameryka Poludniowa - zapis wyprawy    Foz de Iguazu

Foz de Iguazu

Brazylia
Brazylia, Foz de Iguassu

Kolejne 20h w autobusie ( tym razem bez problemow zoladkowych ) i jestem w Foz de Iguazu - miejscu znanym z niesamowitych wodospadow .
Przebojem podrozy autobusowej byl przerazajacy wrzask w srodku nocy wydany przez Amerykanke , ktora po przebudzeniu zobaczyla ze cala sciana autobusu kolo jej sedzenia jest pokryta przez robale ktore wylazly z otworow wentylacyjnych . Biedna panna omalo nie zjechala na zawal , ale nie ma sie co dziwic wygladalo to naprawde niefajnie .
Jakbyscie musieli podrozowac po Brazylii to pamietajcie unikac lini zwanej Kaiowa - straszny syf .
Foz de Iguazu to nieduza miescina jak na Brazylijskie warunki , znalazlem fajowy hostel na uboczu i zaczela sie impra z Australijczykami - oni naprawde maja niezla szajbe , absynt , piwo , nasza wyborowa , caipirinha , i co ciekawe drink z wodki z bananami ( jak wroce to zrobimy ) . Rano maly kac , ale nic trza ruszac ogladac wodospady ( naprawde robia wrazenie , patrz foty , jedyny problem to jak zwykle tlumy turystow emerytow ) a potem najwieksza do tej pory tame na rzece miedzy Brazylia a Paragwajem . Tam jest ogromna , w tej chwili Chinczycy buduja wieksza , ale jak z duma powtarzaja Brazylijczycy mimo ze bedzie wieksza to nie bedzie miala mozliwosci wytworzenia wiecej energii .
Jutro ruszam do Buenos Aires , powoli zaczynam byc zmeczony tempem podrozowania , zaliczaniem obiektow turystycznych i z niecierpliwoscia czekam az dojade w Andy i tam zaszyje sie gdzies w gorach.

GÓRAL
GÓRAL - 2009-03-05 13:19
No Chmielu, widoczki naprawdę bardzo imponujące prawie jak ze śluzy w Obornikach;-). Ja i tak nie mogę doczekac sie widoczków ośnieżonych szczytów And, tam przynajmniej nie będziesz musiał przeciskać się tłumy tłustych Amerykańców. No i cieszy że rodzimy przemysl spirytusowy wspierasz;-).Pozdrowki

Natalia i Rolnik tyż
Natalia i Rolnik tyż - 2009-03-05 15:47
to tak- zastanawiamy się czy jesteś zmęczony tempem podróży czy tempem spożywania napojów wyskokowych- rodzimych i innych także:) ale wszystko jest pewnie wprostproporcjonalne;) zdjęcia tamy i elektrowni to chyba specjalnie dla Kazia;) jak to A.O. stwierdził: "przepiękna elektrownia";) u nas nic nowego, nadal Katowice, już zaczynamy godać po Śląsku i jeść kluski śląskie. Ale już troszkę tęskno do Poznania- jestem juz tu 2,5 tygodnia. Prawie tyle ile ty tam, a z moich atrakcji to zaliczyłam jazde katowickim tramwajem bez biletu;) trzymaj się

koziołki
koziołki - 2009-03-05 19:21
ale tam cudnie :D uważaj na zdradzieckie szmeterlingi ;)

Wajzer Martinez
Wajzer Martinez - 2009-03-06 19:58
poproszę o zdjęcia rdzennej ludności brazylijskiej. Najlepiej pci przeciwnej ! są tam Chmielu jakieś kobitki?

kef
kef - 2009-03-06 22:15
i pamiętaj co mówił Al Pacino w "Zapachu kobiety"...

Marta
Marta - 2009-03-08 01:26
Oi Chmielu, chamo me Marta. Nos encontranmos algumas vezes em Kultowa. Espero que voce curtindo tudo quem e bom no Brasil; caipirinha, batidinha... Tenha um bom paseio e pratique seu Portugueis egual eu estou praticando.
Dostalam namiar na Twojego bloga od Justy, swietnie piszesz i umiesc wiecej zdjec.
pozdrawiam
Marta

chmiel74 - 2009-03-08 11:58
Dzieki za wszystkie komentarze . Do Wajzera i Kefa - kobitki sie tu spotyka , czasami nawet calkiem fajne , ale myslalem ze w waszym typie beda raczej Boliwijki wiec nie wrzucalem zdjec Brazylijek , postaram sie w przyszlosci nie zaniedbac tego aspektu .
Koziolki - szmeterlingow jest tu na peczki i maja zajebiste kolory .
Goral - widoczki z gor w nastepnym tygodniu , obawiam sie jednak ze miejsce amerykanskich emerytow zajmie wrzeszczaca angielska mlodziez .
Marta - milo mi Cie poznac , daj znac w ktorej Kultowej urzedujesz , zebym ja tak mowil po portugalsku to w brazylii byloby duzo latwiej . Co do zdjec to wrzucanie zajmuje duzo czasu , postaram sie dodawac je wg mozliwosci .
Kultowa ekipa na wygnaniu - zdjecia elektrowni byly specjalnie dla Kazia , i mam ich wiecej , co do alkoholu to udalo mi sie juz zrobic dziobek w Beunos wiec wsio jest ok

Bogusia(twoja ciotka)
Bogusia(twoja ciotka) - 2009-03-09 17:30
Pięknie uchwyciłeś tego motyla. Serdecznie pozdrawiam!