Geoblog.pl    chmiel74    Podróże    Ameryka Poludniowa - zapis wyprawy    La Paz

La Paz

Boliwia
Boliwia, La Paz

No i dojechalem do La Paz , miasto szalone , smierdzace , ruchliwe jak cholera , ale chyba ma to cos w sobie . Ale po kolei .
Wczoraj razem z Marilyn , sympatyczna francuska poznana w Sucre wybralismy sie na dworzec autobusowy . Maja tam bardzo specyficzny sposob ladowania bagazy do autobusu , a mianowicie , biuro firm autobusowych sa na gorze budynku dworca . Odbierasz zamowiony wczesniej bilet i zostawiasz bagaz , a kolo z firmy autob spuszcza plecak na linie na dol gdzie czeka chlopak zanoszacy go do samochodu . Nastepna ciekawa rzecz w Boliwii to dodatkowa oplata za wejscie na perony z ktorych odjezdzaja autobusy ( bardzo obrotny narod ). Ale nic to w porownaniu ze skandalem miedzynarodowym ktory malo co wywolalem : czekam sobie kolo autobusu firmy El Dorado ktorym mielismy jechac do La Paz i ogladam spuszczanie bagazy , patrze jedzie moj plecak , kolo odbiera go i zamiast do autobusu leci z nim calkiem gdzie indziej . Ja czujny , nasluchawszy sie opowiesci jak to gringos latwo obrobic rzucam sie w pogon za kolesiem , doganiam , lapie za szmaty i prawie wale w morde , a kolo przerazony krzyczy qe pasa i probuje wytlumaczyc mi ze moj autobus stoi troche dalej i on niesie tam moj bagaz . Myslalem , ze ze wstydu schowam sie pod ziemie . Puscilem goscia , przeprosilem i bylem szczesliwy ze nie skonczylo sie linczem na mnie .
Sam autobus , pelen wypas tzw. suite cama czyli siedzenia rozkladaja sie prawie do poziomu , bardzo przyjemna podroz . Musze w tym miejscu odwolac moje slowa o tym ze 90% drog w Boliwii jest nieutwardzona . przeczytalem gdzies w Lonely Planet ale to chyba nie jest prawda , droga do La Paz byla bardzo ok. I cena 12h w autobusie naprawde jakiego w Polsce nie uswiadczysz kosztuje 125 bol (ok 60pln).
Siedze teraz w internet cafe w La Paz , nadrabiam zaleglosci , dorzucam zdjecia i czekam na Marciosa u ktorego mam nocowac .
Pozdrowienia dla wszystkich i do zobaczenia ok 16.04 w Polsce - bilet juz kupiony.

andior
andior - 2009-03-24 17:06
ja też nadrobiłem zaległości :) w czytaniu i oglądaniu. Mogę tylko powtórzyć po jakimś tambylcu - wyluzuj :), Bagaż i tak ci zagubią na trasie do Berlina ;). A miejscowi to tam jacyś są? Bo tak jakoś ich zdjęc mi brakuje, że nie wspomnę o braku fotek brazylijek toples. (trochę liczę na to że masz je w aparacie i jedynie z obawy przed cenzurą nie dołączasz) Pozdrawiam. Aaaa i jeszcze, mam nadzieję że nie zaczopowałeś się całkowicie ;).

chmiel74 - 2009-03-25 00:41
Andrzejku - nie zaczopowalem sie calkowicie , wszystko leci normalnie , obiecuje nadrobic ze zdjeciami ludnosci tubylczej w La Paz , chociaz mi troche glupio swiecic im aparatem w ryjki ( pucybuty nosza tu kominiarki zakrywajace cala twarz i wygladaja jakby mieli obrobic bank ) , pozdro i daj znac na maila jak tam Katowice i ogolnie

Justa
Justa - 2009-03-25 11:12
Chmielu, zoom w aparacie masz dobry :) dawaj nam tu ludzi ! ja bym jakieś tamtejsze ciacha obejrzała. A pod wodą próbowałeś fotę zrobić ? Widzę, że zdesperowany brakiem maila ode mnie nt Katowic, liczysz na Andrzeja. Ha ha ! Ciekawe czy się doczekasz...Bises