Geoblog.pl    chmiel74    Podróże    Ameryka Poludniowa - zapis wyprawy    Copacabana - cd

Copacabana - cd

Boliwia
Boliwia, Copacabana

Rano powrotny prom w wyspy ( plynie 3h , a silnik psuje sie regularnie co 1h ) pelen lokalsow udajacych sie na rynek do Copacabany .
Spedzam caly dzien krecac sie po tym miasteczku . Wspaniala katedra , gdzie dzisiaj odbywaja sie chrziny .. ale samochodow . Po mszy ksiadz wychodzi na zewnatrz gdzie jest ustawionych pelno fur udekorowanych kwiatami . kropi je swiecona woda , wlasciciele otwieraja szampana i piwo , obsypuja samochody kwiatami . Teraz beda juz jezdzily bezpiecznie . Wdrapuja sie tez na wzniesienie gorujace nad miastem , gdzie jest cos na ksztalt kaplicy poswieconej Maryji Dziewicy . Pelno tu miejscowych , ktorzy robia symboliczne groby zmarlych i spedzaja czas rozmawiajac i pijac piwko przy grobach . Bardzo mily zwyczaj . Wzniesienie jest na wysokosci ok 4200 mnpm , a miejscowi staruszkowie wchodza tu bez wiekszej zadyszki - pozazdroscic formy . Widac ze jest to wazne dla nich miejsce . Widok ze wzgorz na jezioro jest imponujacy . Na wzgorzu sa tez stragany na ktorych mozna kupic miniaturki samochodow , autobusow , domow - wyglada na to ze jezeli chcesz cos z tego posiadac w przyszlosci powinienes zakupic miniaturke i prosic Maryje o spelnienie twojego marzenia . Ogolnie miejsce bardzo klimatyczne.
Czas spadac na autobus do Cusco , mam nadzieje ze dojade bez przeszkod . Droga ta byla zamknieta przez ostatni tydzien z powodu strajku lokalsow w Peru , ktorzy blokowali droge . Podobno juz skonczyli , a kto ich wie czy znowu nie zaczna .
PS. Dotarly do mnie wiesci o sromotnej porazce naszych z Irlandia Polnocna , dobrze ze tego nie ogladalem :)

Justa
Justa - 2009-03-30 16:17
Rany, Chmielu, zaczynam się martwić, że po tylu atrakcjach, jak wócisz, będziesz jeszcze bardziej blaze, niż przed wyjazdem :) Co my Ci tu zaoferujemy, żeby Cię rozerwać ?! Pyfko w placówce matce, caipirinhe w normalnej szklance, a w ramach atrakcji wyjazd do placówki córki ?! Po miesiącu znów nam brykniesz... A a propos zdjęć tambylców - nie trza było od razu mundurowego pstrykać i się narażać na skandal dyplomatyczny jakiś...chyba, że ciacho był - to doceniam poświęcenie. Buziaki

chmiel74 - 2009-03-30 17:11
Spoko , spoko , wszedzie dobrze ale w domu najlepiej , a ze brykne to pewnie tak , za jakis czas znowu zobaczyc cos nowego , czy mundurowy ciacho byl - nie mnie oceniac , ale oni nosza takie czapki ze prawie dzioba nie widac , calusy

andior
andior - 2009-04-02 21:46
Jessus, ależ tyś się zmienił (fot. 4) Co oni (te lamy i alpaki) ci zrobili.