Geoblog.pl    chmiel74    Podróże    Ameryka Poludniowa - zapis wyprawy    Cusco - ciekawostki

Cusco - ciekawostki

Peru
Peru, Cusco

Wrocilem do Cusco z Machupicchu . Zostaje tu jedna noc i jutro wieczorem mam autobus do Limy . Nie za bardzo chce mi sie pisac po raz kolejny na temat tego miasta i ludzi , postanawiam poswiecic ten post na umieszczanie roznych ciekawostek i obserwacji . Bede sie staral aktualizowac ten wpis w miare jak mi sie przypomni cos nowego .
1. Autobusy - w calej Ameryce Poludniowej autobus to najwazniejszy srodek transportu.
Kierowca autobusu to prawdziwy gosc , naprawde niezla fucha , kierowca ma zawsze pomocnika ktory zajmuje sie sprawdzaniem biletow , pakowaniem bagazu , a jak autobus zlapie gume to pomocnik zmienia kolo a kierowca idzie na obiad .Autobus to takze miejsce na roznego rodzaju interesy : co jakis czas wsiadaja panie sprzedajace zarelko i napoje , najfajniejsze jest ze czesto wsiadaja na totalnym bezludziu , karmia wiare i wysiadaja aby zalapac sie na autobus w druga strone . Spotkalem w aut rowniez goscia sprzedajacego pomoce szkolne ( komiwojazer pelna geba ) , komika opowiadajacego kawaly i zbierajacego kase do kapelusza .
2. Izraelici ( swiadomie nie pisze Zydzi aby nie zostac uznanym za antysemite jak kolega Rosloniec :) - bardzo duzo biur podrozy , restauracji w A.Pol jest we wladaniu tej nacji , oferuja oni specjalne znizki dla swoich ziomkow , Izraelici to rowniez najbardziej nielubiana nacja w swiadku backpackerskim : wielu z nich rusza w podroz po odbyciu obowiazkowej sluzby wojskowej w swoim kraju , wiec czesto zachowuja sie jak zwierzaki wypuszczone z klatek
3. Toalety - o zwyczaju nie wrzucania papieru toaletowego do muszli juz pisalem , ogolnie kibelki w calej Ameryce Poludniowej pozostawiaja wiele do zyczenia .
4. Inca-cola , jeden z popularniejszych napoji w Peru jest obecnie we wladaniu Coca-Coli , smakuje raczej przecietnie , jezeli pamietacie nasza Polska oranzade w butelkach to Inca-cola jest bardzo podobna
5. Najpopularniejsze auto na taksowke w Cusco to Dawoo Tico , potrafia zmiescic do niego 9 osob ( z kierowca ) , a zasuwaja jak porabani , jednak najszybsze Tico jakie pamietam nalezalo do niejkiego Jarziny , szefa wszystkich szefow , cuscowi ticowcy sa troche wolniejsi niz wyzej wymieniony kolega Daniel
6. Takiej ilosci podrabianych plyt dvd z filmami , muzyka , grami komputerowymi jak w Ameryce Poludniowej nie znajdziecie chyba nigdzie indziej . Nasz stadion dziesieiolecia w Warzszawce to pikus w porownaniu z tym co tu sie dzieje .
7. W kazdym wiekszym miescie w AP znajdziecie chinska knajpe i irlandzki pub.
8. Zawod cinkciarza w AP ma sie bardzo dobrze , stoja przy bankach i glownych miejscach turystycznych i szepcza : cambio , cambio
9. Ogolna rada dla chcacych poruszac sie po AP samochodem: nie trabisz nie istniejesz.
Wszyscy trabia na wszystkich .

ps. bede uzupelnial jak mi sie cos przypomni